Luna, Robbin, Marna & Aedan

De belevenissen van de familie van Rijen...

08 november 2015

Persoonlijk record karten


Vandaag is de finale van de kids kart cup bij het kart centre in Roosendaal. Voor mij mijn derde wedstrijd en ik ben best wel zenuwachtig. Hoog in het klassement eindigen doe ik niet, maar voor mij gaat het om vandaag.
Na de loting startte ik in het allerlaatste groepje voor de kwalificatie en zette daar een 38.368 neer. Een mooie tijd, want hiermee beland ik, samen met Alex, Kasper, Mika, Martijn en Hugo in de tweede groep die gaat racen.
Wat was het spannend de eerste race....ik reed heel kort achter Mika en probeerde ieder rondje er voorbij te komen. Ook na de pitstop bleef ik kort achter hem rijden. Helaas ging het bij het inhalen mis en raaktte ik Mika en moest ik achter hem weer aansluiten. Hierdoor belande ik op de laatste plaats. maar ieder nadeel heeft ook een voordeel, want bij de volgende race start ik nu vanaf P1.
Ook die tweede race was erg spannend. Bij het openingsrondje reed ik al gelijk een PR met 38.195 en bleef de gehele race op kop met een lage 38. In rondje 9 reed ik een recordtijd van 37.896 wat tevens voldoende was om deze race te winnen. Ook nu was ik weer in gevecht met Mika. Deze keer reed hij achter mij en ook hij maakte een fout bij het inhalen.
Uiteindelijk ben ik 3de geworden van dit groepje en 9de van deze wedstrijddag waar 17 kids aan meegedaan hebben. Wat een super vette dag!!!! 4x een PR gereden en eindelijk een 37tiger ertussen.
Dat smaakt naar meer en ik ga zeker volgend jaar alle races rijden van de kids kart cup :)