Luna, Robbin, Marna & Aedan

De belevenissen van de familie van Rijen...

13 oktober 2016

2de bezoekje Orthoptist

Inmiddels is het een half jaar geleden dat Marna en Aedan een bril hebben gekregen en vandaag wil de orthoptist kijken hoe het gaat.
Marna was als eerste aan de beurt en de dokter vond dat met haar allees goed gaat. Geen achteruitgang, dus volgend bezoekje is over een jaar.
Bij Aedan liep dat toch anders. Bij de controle leek hij in een half jaar tijd behoorlijk achteruit gegaan. Om zeker te weten kreeg hij de beruchte druppeltjes om een duidelijkere uitslag te krijgen.
Gezien de ogen van mama en Luna, lijkt ook Aedan te kampen met hoge Myopie (bijziendheid) en komt hij in aanmerking voor een nieuwe behandeling uit het Erasmus ziekenhuis. Dmv dagelijks druppelen met Atropine willen ze de groei van het oog remmen en zo de achteruitgang beperken. Echter zoals met alles zitten hier wel een paar haken en ogen aan; Atropine is een giftig stofje, door vergroting van pupil kan Aedan 's avonds niet goed zien, is hij overgevoelig voor licht en zal er een multifocale bril en meekleurende glazen in zijn brilletje geplaatst moeten worden. En dan hebben we het nog niet over de mogelijke bijverschijnselen. Kortom een behandeling waar we toch even heel goed over moeten nadenken, want eenmaal begonnen met deze behandeling kan je niet meer zomaar stoppen.


1 Reacties:

  • Om 6 augustus 2017 om 18:49 zei Anonymous anja

    Hallo, ik kwam toevallig op jullie blog terecht en zie dat jullie kindjes te maken hebben met een hoge myopie. Ik las het stukje over de Atropinedruppels en ben daar zelf ook niet echt voor te vinden. Een paar maanden geleden startte ik een blog : www.hogemyopie.blogspot.be hierin vertel ik mijn levenservaringen i.v.m. hoge myopie sinds de kinderjaren en de gerelateerde oogziekten die zich op latere leeftijd profileren door de hoge myopie. Ik geef ook tips en anekdotes mee. Ikzelf kreeg harde contactlenzen op mijn 7 jaar en zo hebben we die periode de myopie wat onder controle gekregen. Ook daar is het zo dat, wanneer er gestopt wordt met het dragen van de lenzen, de myopie zich verder doorzet.(verder geen negatieve gevolgen die de druppels wel geven) Momenteel wordt er zoveel onderzoek gedaan en ook oplossingen gevonden dat dit voor de kinderen, die momenteel met een hoge myopie kampen, wel eens een heel positief effect zou kunnen hebben op volwassen leeftijd. Onder de vorm van 'wat nu nog niet is zal dan misschien ook nooit komen' dankzij die evolutie. Kom zeker eens een kijkje nemen op de blog, ik start van 1. Voorwoord en vertel zo mijn hele verhaal. Je vindt me ook terug op de facebookpagina : hogemyopie. Kan je jullie pagina's geven waar info staat over de kindjes hun oogjes, ik ben ook nog steeds op zoek naar info en probeer mensen te helpen in het vinden ervan.

     

Een reactie plaatsen

<< Terug